691 58 58 33
0,00  0
Koszyk

Brak produktów w koszyku.

0,00  0
Koszyk

Brak produktów w koszyku.

0,00  0
Koszyk

Brak produktów w koszyku.

Kolekcja Zimowa – Inspiracje

Baner Kolekcji Zimowej lakierów hybrydowych Yokubo

Tym razem naszą inspiracją były Domy Mody z Włoch i Wielkiej Brytanii, ale należy dodać, że reklamę Gucci tworzyli Japończycy, a pokaz Alexandra McQueen'a odbył się w Nowym Jorku, i tak okazuje się, że możemy powiedzieć, iż czerpaliśmy naszą inspirację z całego świata.
Naszą opowieść o inspiracjach zaczniemy od Wysp. Gdy 11 lutego 2010 roku, po śmierci ukochanej matki, twórca firmy Lee Alexander McQueen popełnił samobójstwo, stery firmy przejęła cicha i skromna asystentka Sarah Burton. Musiała wtedy dokończyć rozpoczętą przez Lee Alexandra kolekcję, mimo, że wszyscy w to wątpili stanęła na wysokości zadania i do dzisiaj zachwyca pięknem tworzonych kolekcji. Sarah Burton wychowała się we wschodniej Anglii, na wsi, w Cheshire, ma czworo rodzeństwa, jej mama była nauczycielką muzyki, a ojciec księgowym. W week end'y bywali w Manchester Art Gallery i tam Sarah pokochała Prerafaelitów, tam widziała Ofelię Millos'a, płynącą wśród kwiatów i czytała książki sióstr Bronte. Cechy, które ją charakteryzują, pracowitość, szczerość, uczciwość i pogodę ducha wyniosła z domu rodzinnego. Od samego początku wiedziała, że będzie tworzyć modę, szkicowała i kupowała Vogue'a, żeby potem wyrywać strony ze zdjęciami Avedon'a i rozlepiać je na ścianach jak plakaty.
Sama podkreśla, że nigdy nie była "cool" ani szczególnie przebojowa, woli ukrywać się za kolektywem i tworzyć w zgranym zespole. Nie jest typową kreatorką mody, można przejść koło niej w metrze i nawet jej nie zauważyć, unika prasy, rzadko udziela wywiadów, liczy się dla niej tylko praca, która ją wręcz hipnotyzuje. Otacza się grupą współpracowników, która w zasadzie jest jej rodziną, czasem wręcz dosłownie, np. jej mąż David Burton, zajmuje się kampaniami marki i tworzy look book'i. Swoje pomysły czerpie z bogatej historii Wielkiej Brytanii, ulicznego stylu subkultur, a nawet z folkloru, ceni tradycyjne rzemiosło, a ostatnio stara się wspierać młodych twórców. Sławę w mediach przyniosła jej suknia ślubna dla księżnej Kate, cóż, szkoda, bo naszym zdaniem było wiele piękniejszych kreacji, które stworzyła.
Pokaz kolekcji Jesień-Zima 2022/23 odbył się w Nowym Jorku, w magazynie na Brooklyn'ie, modelki podążały ścieżką pomiędzy usypanymi górami, które zostały wykonane z naturalnie powalonych, zmielonych drzew, a w powietrzu unosił się zapach torfowej ziemi, którą po pokazie ponownie wykorzystano do posadzenia nowych drzew. Motywem przewijającym się przez kolekcję są grzyby i grzybnie, która łączą ze sobą rośliny i drzewa, przenosząc składniki odżywcze i minerały z rośliny do rośliny. Motyw grzybów znajdziemy w kilku szczególnie kolorowych modelach: pomarańczowo-różowym i zielono-żółtym swetrze oraz w wieczorowych, multikolorowych, lśniących kreacjach z mnóstwem frędzli, które symbolizują grzybnię łączącą świat roślin.
Kolekcja oczywiście zaczyna się od czerni (036 Galaktyczna czerń), zaraz za nią pojawia się niesamowicie z nią kontrastująca żółć (052 Cytrynowy drops) i jadowite zielenie dla których zabrakło miejsca w Kolekcji Zimowej, ale znajdziecie je w Kolekcji Magiczny Las (055 Jadowita zieleń i 056 Neonowy szmaragd). Po zieleniach pojawia się biel (037 Klasyczna biel) i czerwień (034 Czysta czerwień). Szczególnie efektownie wygląda ta soczysta czerwień zestawiona z czernią. Naszą uwagę zwróciła suknia z pomarańczowej tafty (032 Gorzka pomarańcza) i oczywiście szalone, multikolorowe, mieniące kreacje, gdzie miesza się czerwień, oranż, zieleń i żółć, tak jak w naszych kameleonach (107 Bursztynowy pył i 095 Zielony malachit). W finale zobaczycie czarne kreacje haftowane kryształkami, urzekające srebrzystym blaskiem (079 Magiczna godzina).
Musicie przyznać, że ta kolorystyka, bazująca na czerni, która przeważnie jest również bazą w naszej szafie, nadaje jej wyrafinowania i szyku.

Dodatkowo klip reklamujący kolekcję z muzyką The Cure.

Firma Gucci miewała swoje wzloty i upadki, jednym ze wzlotów był czas między 1994 a 2004, kiedy to dyrektorem kreatywnym był Tom Ford, o którym wspomnieliśmy na blogu we wpisie poświęconym inspiracjom Kolekcji Wakacyjnej. Alessandro Michele przejął stanowisko dyrektora kreatywnego w 2015 roku, wstrząsnął Światem Mody i został okrzyknięty wizjonerem. Przywrócił do łask styl lat 70-tych i stworzył koncepcję mody indywidualnej, inspirowanej przeszłością, ale równocześnie współczesnej. Zrezygnował z klasycznie pięknych modelek i tworzy swoje kreacje dla wyrazistych indywidualności. Wybiera modelki podkreślające charakter swoich modeli. To jednak nie kolekcja Jesienno-Zimowa była naszą inspiracją, a nowa reklama Gucci. Powstała w 75 rocznicę wypuszczenia do sprzedaży torebki "Gucci Bamboo", torebka promowana na filmie ma intensywnie zielony kolor (057 Zieleń mchu). Film opart jest na japońskiej opowieści z okresu Heian (Xw.) pod tytułem "Opowieść o zbieraczu bambusu". Kaguya to imię księżycowej księżniczki z tej japońskiej baśni. Gwiazdy japońskiego kina, Hikari Mysushima, Aoi Yamada i Eita Nagayama ubrani w kreacje Gucci, opowiadają historię odnalezienia prawdziwej miłości. Historia rozgrywa się w Tokyo, pomiędzy rzeczywistością a snem. Suknia księżniczki jest w kolorze pomarańczowo-czerwonym (032 Gorzka pomarańcza), jej usta lśnią pomarańczowym brokatem (107 Bursztynowy pył). Druga bohaterka ma granatową sukienkę (061 Wieczorne niebo). Spotykają się w bambusowym lesie (060 Mroczny las) a nad nimi świeci Księżyc (083 Zielony opal).
Dość tych spoilerów, resztę musicie obejrzeć same.
Zapraszamy.

Yokubo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

INFORMACJA O SKLEPIE
www.yokubo.com.pl
Yokubo Hybrid Lacq Spółka z o. o.
al. T. Kościuszki 110
90-441 Łódź; Polska
KRS: 0000992645
NIP: 7272862587
REGON: 523132403
tel: 691 58 58 33
email: sklep@yokubo.com.pl